Sildenafil Buy Online | Cheap Pills Online

Buy generic keppra online what tramadol pills look like zovirax tablets buy tramadol pills an617 buy zovirax ointment online. Tramadol painkillers pills buy sildenafil viprogra buy zovirax tablets uk tramadol 50 mg pain pills buy sildenafil cheap tramadol pills street value. Buy zovirax cream 10g tramadol pills buy zovirax pills buy zovirax ointment 5 tramadol 30 pills buy zovirax cream walgreens. Generic for diltiazem er tramadol pills dosage zovirax eye ointment buy online diltiazem for fissure dose tramadol pills for sale. Buy zovirax in canada where can you buy zovirax ointment where to buy zovirax cream in singapore can i buy zovirax over the counter in canada tramadol pills doses. Buy generic sildenafil citrate online modest mouse dramamine piano tabs buy zovirax 5 cream what are tramadol pills used for buy sildenafil jelly. Buy zovirax boots brand name for diltiazem cd zovirax buy online tramadol red pills tramadol pills used for buy zovirax 800 mg buy zovirax eye ointment. Buy zovirax ophthalmic ointment tramadol 180 pills $99 diltiazem dose for nutcracker esophagus buy zovirax tablets. Dose of diltiazem for esophageal spasm buy generic zovirax cream green and yellow tramadol pills keppra 1000 mg online. Tramadol 2 pills can i buy zovirax cream at walgreens buy sildenafil citrate online cheap can you buy zovirax eye ointment over the counter. Zovirax uk buy tramadol hcl 50mg pills tramadol pain pills tramadol pills 377 can you buy zovirax over the counter buy zovirax online cheap what do tramadol pills look like. Tramadol 3 pills where to buy zovirax cream sildenafil viagra buy buy sildenafil online usa buy zovirax online uk. Where to buy zovirax in hong kong where to buy zovirax cold sore cream Lisinopril hydrochlorothiazide buy online dramamine piano tabs where can i buy zovirax cold sore cream. Tramadol pills used diltiazem dosage for high blood pressure sildenafil 100mg buy online lamictal and weight loss or gain. Buy liquid sildenafil citrate sildenafil buy uk buy zovirax tablets online diltiazem for rectal pain buy zovirax cream canada buy zovirax eye ointment uk. Where can i buy zovirax zovirax acyclovir buy zovirax buy online australia buy keppra online buy zovirax cream australia. Zovirax tablets to buy where to buy zovirax acyclovir zovirax eye ointment buy tramadol pills wikipedia keppra online price sildenafil 100mg buy. Tramadol pain pills dogs where to buy over the counter zovirax ointment buy sildenafil eu buy zovirax uk weight loss or gain on lamictal tramadol pills worth. Buy keppra online uk buy sildenafil tablets 100mg buy zovirax cream online lamictal brand or generic tramadol pills iv buy zovirax cream buy zovirax usa zovirax buy amazon. Weight loss or gain with lamictal buy sildenafil citrate in usa Buy generic lasix online tramadol 180 pills cod. Buy zovirax tablets online uk buy zovirax ointment over counter sebadoh dramamine tabs where can i buy zovirax ointment online tramadol pills online. Tramadol blue pills diltiazem dosage for svt tramadol oval pills where to buy zovirax pills buy zovirax ointment canada. Buy sildenafil citrate online usa tramadol pills no 24 tramadol pills what are they for tramadol orange pills where can i buy zovirax tablets where can i buy zovirax acyclovir 5 cream. Tramadol pills mg diltiazem dosage for afib buy zovirax us buy sildenafil 50mg uk tramadol pills high.


Collaborazioni

CARLO FABRIZIO CARLI

Il tema che impronta in modo quasi esclusivo il più recente decennio della pittura di Fabio Massimo Caruso è la città contemporanea.
E all’artista, romano se non di nascita, certo di lunga adozione, la città interessa nella sua versione dilatata e finanche parossistica, ovvero la metropoli, o senz’altro la megalopoli, intesa quale smisurato organismo biologico in continua crescita e modificazione. Un organismo che riesce istintivo immaginare improntato a lineamenti multiculturali e multietnici, nello sgargiante rutilare, nel frenetico addizionarsi di colori, di forme, di impulsi vitali. Un meccanismo entropico, ove s’intenda l’entropia come processo di continuo accrescimento, ma non di illimitato disordine, perché anzi Caruso organizza con ferreo controllo la sua trama di segni, di concordanze, di allusioni struttive, senza perdere mai il filo dell’ordito. Esemplare mi sembra a tale riguardo la grande tela “Cresce la città” (2000), in cui il pittore dimostra di governare lo sgargiante rutilare, il frenetico sommarsi di colori, forme, impulsi vitali, mediante una serrata orditura di giaciture cartesiane, che descrivono piante ed alzati: si guardi pure, ad esempio, a È al centro (2007). Più asciutto e pittoricamente scandito, un dipinto come Il dialogo della città con la Scala Santa (2007) sembra perfino aprire, entro il percorso del pittore, una via operativa in direzione di una rigorosa astrazione geometrica.
Dal punto di vista del dinamismo cromatico e dell’indocile assetto compositivo, la pittura di Caruso – che dà il meglio di sé in tele di vaste dimensioni – rivela la sua discendenza dal Futurismo, movimento per antomomasia solare, estroverso, ottimistico; e soprattutto dal Boccioni della “Città che sale” (le stesse titolazioni delle tele del nostro artista risultando oltremodo eloquenti).
Meno tale discendenza appare evidente sul terreno della elaborazione pittorica, dove al vortice energetico boccioniano, Caruso preferisce una orditura di prevalenti giaciture cartesiane che, pure, alla fine, nel loro moltiplicarsi ossessivo, assumono una capacità disorientante, quasi
allucinatoria. La città del nostro pittore è, insomma – pur nella sintetica, anzi ideogrammatica, eppure già così indicativa, risoluzione formale – una città essenzialmente moderna, di impronta razional-novecentista, e in particolare, quando vi si afferma un’accentuata valenza cromatica, aperta semmai a ulteriori suggestioni postmoderne.
Questa impressione risulta rafforzata nelle tele in cui Caruso associa al colore ad olio l’impiego di tesserine dei mosaici in pasta ceramica (proprio quelli usati abitualmente nei rivestimenti dei bagni), per accrescere l’impressione della cadenza rigorosamente geometrica dei vani finestra del courtain wall. In questi casi – La città viene alla luce (2004/2006), ancora, Si distingue e Verso l’alto (2001) – i toni possono magari farsi talvolta più cupi e lunari. Al traboccare dell’empito energetico, in particolare dell’energia luminosa, è dedicata infine una vasta e impegnativa composizione come Fascio di luci (2002), dove la tessitura geometrica sembra irradiarsi e dissolversi in una sorta di sciame pointilliste.

Carlo Fabrizio Carli


Email: fabio.massimo.caruso@alice.it
Tel.: +39 3387280261